امروز پنج شنبه 5 اسفند ماه 1400 با خیال راحت تر و نه در حال رانندگی لایو آقای شاهین کلانتری را دیدم و نکته هایش را یادداشت کردم.

حالا با شما موضوعات مطرح شده  را به اشتراک می گذارم:

موضوع اول : یادداشتهای روزانه بنویسیم و در بند گذشته نباشیم. خاطره نویسی (که در جای خود لازم است) به خاطر آوردن گذشته است. یادداشتهای روزانه را آنچنان که دوست داریم بنویسیم. بحث هنر است. این که چگونه می شود این زندگی را جور دیگری زندگی کرد.

تجربه شخصی من: همین نوشتن انواع نوشته های روزانه (صفحات روزانه، هزار کلمه، گاه شمار و ….)  باعث شده من خیلی از کارها  مثل پیاده روی را بلاخره جدی بگیرم و آغازش کنم. در مورد خیلی از کارها مانند دوران بازنشستگی هم در حال فکر و برنامه ریزی هستم. حالا اگر یادداشتهای روزانه را به میل خودم بنویسم به گمانم معجزه دیگری رخ خواهد داد.

 

موضوع دوم: شروع خلاقانه کتاب “شب طولانی موسا” نوشته فرهاد کشوری به عنوان شروع بسیار درگیر کننده و جذاب مورد تاکید قرار گرفت.

توجه:  لازم نیست کتاب را بخرید تا به شروع خلاقانه اش پی ببرید، کافی است نمونه کتاب را آنلاین بخوانید (سی بوک ده صفحه اول را دارد. )

موضوع سوم:  پس از قسم به جان آقای سعید قائدی (طراح سایت و از دوستان آقای کلانتری) چند پند از کتاب ” تلنگرهای طلایی برای نسل هزاره: فوت و فن زندگی و کار در دنیای مدرن” از جمله این پند “تعریفی برای موفقیت داشته باش، هم برای خودت، هم برای سازمانت” را خواندند.

این کتاب را در سایتشان معرفی کردند.

موضوع چهارم: وسط خواندن این پند “به جای آنکه در شبکه های اجتماعی آه و ناله کنی به دوستی پیامکی بفرست” گفتند این که الان گوشی دستت باشد و مدام توی یوتویوب، آپارات و …. فیلم ببینی بعد استوری کنی که تلویزیون نمی بینی پز خاصی نیست!

 

#گزارش لایو

#تمرین_نوشتن

در باره ی شاهین کلانتری

نویسنده و استراتژیست محتوا

Shahinkalantari.com

Madresenevisandegi.com

مدرسه نویسندگی پایگاه مرجع آموزش نویسندگی و تولید محتوا در ایران است.

اینستاگرام:

instagram.com/shahinkalantary

تلگرام:

https://t.me/shahinkalantari

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *