تصویر وبلاگ زینب قهرمانی

 

آشنایی من با اسم این کتاب به آگهی درج شده در کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت برمی گردد که مراسم رونمایی از این کتاب را چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت 5 عصر جامعه معلولین اصفهان عنوان کرده بود.

 

همان موقع اسم کتاب را در اینترنت جستجو کردم ولی پیدایش نکردم و بعد ها هم فراموشم شد. تا همین چند هفته قبل که خانم نویسنده این رمان مربی کلاس مرور نویسی از کلاسهای مجازی دوره مهارت آموزی تولید محتوایمان شد . بعد از کلاس در مورد نحوه تهیه کتابشان سوال کردم. ایشان ای دی ناشر را دادند و این گونه این کتاب به دستم رسید.

 

کتاب عشق آهنی نوشته خانم مهناز صوفی سویری و از کتابهای انتشارات توانمندان است. در این رمان خانم صوفی با الهام  از زندگی خود که به علت قصور کادر پزشکی در زمان تولد دچار معلولیت حرکتی شده است به بیان مسائل زندگی مخصوصا ازدواج شخصیت اول داستان یعنی مهسان خانم می پردازد.

از آنجا که من نیز به علت هیپوکسی حین تولد از فلج مغزی رنج می برم اگر بگویم با صفحه صفحه این کتاب زندگی کردم به گزافه سخن نگفتم.

خواندن این کتاب را اول به دوستان دارای معلولیتم، خانواده هایی که فرزند معلول دارند و افرادی  که مایلند با دنیای افراد توانمند آشنا شوند پیشنهاد می کنم. تا از تلاشها و توکلهای مهسان خانم داستان  انرژی بگیرند. مخصوصا این کتاب را به شازده پسرهایی پیشنهاد می کنم که برای حل مشکلات زندگی خودشان می خواهند از خانم های دارای معلولیت پله درست کنند و بی توجه به عواطف غلیظ ما، معلولین را وسیله رسیدن به مطامع زندگی خود قرار دهند و امیدوارم یاد بگیرند که هر چه آنها بخواهند مکر کنند خدا از آنها کار بلدتر است: وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماکِرينَ*.

 

* سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *