پیش نوشت:

ایدا الهی از دوستان دارای معلولیتم است. یک روز در استوری اش کتابهایش را معرفی می کند. همه را سفارش می دهم. کتابها که می رسند کتاب “اعترافات یک مادر” را چون روی جلدش نوشته داستانی روانشناسانه در عشق و زندگی را با توجه به نیمه حرفه ام که مربی پرستاری روانم انتخاب می کنم  وشروع به خواندن می کنم.

 

عنوان کتاب و نام نویسنده  ونام مترجم :

اعترافات یک مادر

داستانی روان شناسانه در عشق و زندگی

نویسنده: کلی ریمر

مترجم: آیدا الهی

موضوع:

داستان روانشناسانه

این کتاب در چه زمینه هایی می تواند مفید باشد:

این کتاب برای داستان خوانها، علاقمندان به روانشناسی و افرادی که سوگ حل شده و حل نشده دارند، مفید است.

درباره نویسنده:

کلی ریمر، نویسنده استرالیایی، به عنوان نویسندهء داستان‌های زنان شناخته شده است. ریمر که کتابهایش به شانزده زبان زندهء دنیا ترجمه شده‌اند و آثارش در فهرست کتاب‌های پرفروش آمریکا قرار دارد، با قلم جادویی‌اش زنان و مردان برجسته‌ای را می‌پروراند که در بستر زندگی خالق زیبایی‌ها، عشق‌ها و خوبی‌هایی با شکوه‌اند.

کلی ریمر با همسر و سه فرزندش در یکی از مناطق روستایی استرالیا زندگی می‌کند.

درباره مترجم:

آیدا الهی، متولد فروردین 1363، زاده و ساکن مشهد است. آیدا در سال 1383، در حالی که دانشجوی رشتهء مهندسی کشاورزی صنایع غذایی بود، در پی سانحه‌ای دچار آسیب نخاعی شده و از تحصیل بازماند. با این حال در سال 1388 موفق شد تحصیلات خود را به صورت غیر حضوری و این بار در رشتهء مترجمی زبان انگلیسی از سر بگیرد. آیدا الهی در حال حاضر در رشتهء مطالعات ترجمه در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده است.

 

کیفیت گرافیک و چاپ کتاب:

کتاب چون روایت عشق و محبت دو زن است به یک مرد، فصل بندی به گونه ای هست یک فصل روایت همسر مرد و در فصل دیگر روایت مادر را می خوانیم. به این حالت هم فقط از یک دید ماجرا را نمی بینیم. هم به تعلیق افزوده می شود.

در ضمن در این کتاب از نشانهء درنگ ” ْ ” که نویسهء مناسبی است که به جای ویرگول می‌نشیند و بسیاری از دشواری‌های خواندن درست متن فارسی را نیز برطرف می کند، استفاده شده است.

جلد کتاب:

روی جلد تصویر زنی را می بینید که عروسکی را در آغوش گرفته است و وقتی داستان را تمام کردید تازه متوجه می شوید تصویر چه چیزی را روایت می کرد. پشت جلد عکس نویسنده و توضیحاتی در باره کتاب است که در رنگ زرد چشم نواز که روی تصویر سبز علفهای زمینه کتاب چشم را نوازش می دهد.

انتشارات و قیمت:

انتشارات مهراندیش/ 115000 تومان

پایگاه اینترنتی مترجم:

وبسایت http://aida.special.ir/

اینستاگرام:    https://www.instagram.com/ida.elahi/

تلگرام:  https://t.me/aidaweblogspecial

آپارات:    http://www.aparat.com/aidaelahi

یک پاراگراف از کتاب:

((این زمستان سهمگین دارد در گذشته محو می شود، و به زودی تنهاْ خاطرات باقی می‌مانند- و بهار ناگزیر آهسته آهسته جای آن را می گیرد. در هیچ کدام از احساسات، یا حتی در در گذر از زمان، لذتی نمی‌یابم- هنوز نه. تمام آنچه در این لحظه دارم، کورسویی است از قدرت- صدایی خاموش در درونم که به یادم می آورد نجات یافته‌ام، و اینکه می‌دانم یک روز قادر خواهم بود به همهء این ماجرا به عنوان بخشی از گذشته‌ام نگاه کنم، زیرا من زندگی‌ام را نجات می‌دهم.

و فعلاً، برای الآن، این امید بیش از حد کافی است.))

 

پی نوشت: من این معرفی را طبق دستورالعمل موجود در سایت شاهین کلانتری نوشتم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *